Gamla människor

Gamla människor är som djur! De går runt där med sin lilla rullator och ser oskyldiga ut. Jag gick förbi en på stan idag och han hälsade, först tänkte jag "Varför hälsar du på mig?" sedan kom det i mina tankar att han kanske är en ensam man och att jag hälsade tillbaka kan ha varit hans lilla ljuspunkt i dagen.

Gamla människor säger alltid att vi unga, vi är framtiden! Kolla vilken framtid de gav till oss, vapen och annan förstörelse av vår vackra planet. Nu så kommer givetvis jag inte leva när jorden går åt helvete så varför bryr jag mig? Det gör jag inte!

Jag är rädd för att bli gammal, skrynklig och hjälplös. Kanske ha hemtjänst som kommer hem till en och byter blöja för man klarar inte av att gå upp ur sängen för att kissa eller skita. När jag blir en gammal gubbe så ska jag fortfarande vara vertil, full av energi! Gymma, allt som jag gör nu. Om inte, skjut mig.


Vill du följa med in på en kaffe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0